Mailform   Sitemap   Print view

Welkom bij de Ouder-kind Hike Harderwijk

Last update:
April 21, 2024, 13:48

« prev   next »

Belevenissen Siem en René.

Siem en rene

23 April 2014.

Afgelopen paasweekend zijn mijn zoon Siem en ik (René) samen op ouderkindhike in Harderwijk geweest. Dit is een hike waarbij je samen met je kind 3 dagen lang een tocht loopt over het fantastische Veluwe. Je slaapt in je eigen tentje en maakt je eigen eten klaar op een brandertje. Je mag zelf je route bepalen naar het eindpunt. Hieronder een kort verslagje van ons avontuur.

Vrijdagochtend zijn we vertrokken naar Putten, waar het startpunt van ons weekend was. Aangekomen op het kampterrein hebben we ons tentje opgezet en kennis gemaakt met de rest van ouders en kinderen. ’s Middags hebben we een klein tochtje gelopen langs het zwaartepunt van Nederland en een gigantische uitkijktoren. Wauw wat een uitzicht had je hier. Onderweg moesten we ook nog enkele opdrachtjes doen, zoals een boomhoogtemeter. Op het kampterrein terug gekomen konden we beginnen met ons eten klaar te maken, dat was ook maar goed ook want we hadden allebei erge honger. Na de afwas werd er een gaaf spel, laser-gamen gedaan. Op het kampvuur werd er nog popcorn gebakken en een spannend verhaal verteld door een ouder.

Na het ochtendritueel hebben we onze tent afgebroken en onze spullen gepakt voor de tocht. Al gauw liepen we door het Speulderbos. We kwamen langs het Solcse gat, een mysterieus gat ergens midden in het bos. We zijn ook opzoek gegaan naar de bomen waar een grote snijwerken in waren gemaakt van de bosopruimers. Onderweg was er nog een post waar we lekker onze boterhammen met chocomelk hebben genuttigd. Hier kwamen we ook veel andere ouders met kinderen tegen die allemaal hun eigen route hadden gelopen. Onze volgende doel zou de schaapskooi bij de heide worden. Onderweg hebben we nog een tweetal geocachen gezocht en gevonden. Bij de motorcross moesten we natuurlijk ook “even” staan kijken. Wat gaaf om te zien hoe ze door het zand crossen. Bij de schaapkooi aangekomen kwamen we er achter dat het al 15.30 uur was. Terwijl we tussen 15.30 en 16.00 uur op het verzamelpunt 5 km verderop hadden moeten zijn. Toch maar even bellen dat we iets later zijn. Nog even een ijsje bij de schaapskooi nemen en dan toch maar even flink doorlopen. Bij de boerderij aangekomen stonden de meeste tenten al. Eerst even wat drinken en dan gauw onze tent opgezet om vervolgens met het eten te beginnen. ’s Avonds kregen we nog een rondleiding van de boer en werden er nog marshmallows gebakken op het kampvuur.

‘s Ochtends werden we door de paashaas gewekt die vrolijk door de wei zijn eitjes aan het uitdelen was. Onze tentje weer ingepakt gingen we weer op pad, langs mooie beekjes en over kleine paadjes. De zon was al goed bezig, zodat de jas al snel uit kon. Op de post een lekkere kop chocomelk welke van de melk van de boer (waar we ’s nachts hadden geslapen) was gemaakt. We waren mooi op tijd zodat we nog naar de uitkijktoren konden lopen. Vlak bij het eindpunt hebben we nog even een klein ommetje gemaakt om een ijsje mee te kunnen pikken. Wij waren blijkbaar niet de enige met dit idee. We hadden hier onze eigen scouting tafel. Op het eindpunt hebben we nog even rondgekeken wat de andere scouts dit paasweekend hadden gedaan, zoals een kokkamp, pionierkamp, e.d. Ook aan dit avontuur kwam weer een einde, we waren ’s avonds nog net op tijd thuis om nog even naar het paasvuur te gaan.

Het was een erg leuke en gezellige hike, welke wij dan ook zeer zeker anderen ook kunnen adviseren.

Overgenomen van de website van Scouting Dr. Ariënsgroep in Losser.